Άρθρα Διαιτολόγου - Διατροφολόγου Πέγκυ Βρυνιώτη - Diet Your Way στο Μοσχάτο


Αναιμία
 
Αναιμία. Μπορούμε να κάνουμε κάτι με τη διατροφή;

Σίγουρα έσεις ή κάποιος γνωστός σας θα έχει έρθει αντιμέτωπος κάποια στιγμή στη ζωή του με την αναίμια. Η αναιμία μπορεί να έχει πολλές μορφές αν και η πιο συνηθισμένη είναι η σιδηροπενική αναιμία που προκύπτει λογω ανεπαρκών αποθεμάτων σιδήρου στον οργανισμό. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορες παθολογικές καταστάσεις αλλά μπορεί να είναι και φυσιολογικό στα πλαίσια αυξημένων απαιτήσεων αιμοποίησης όπως είναι η εγκυμοσύνη και η εφηβεία, ενώ οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας συχνά πάσχουν από αναιμία. Ένας παράγοντας που προάγει την αναιμία είναι η ανεπαρκής πρόσληψη από τη διατροφή. Ποιές είναι, λοιπόν, οι πηγές σιδήρου και ποιές τεχνικές υπάρχουν ώστε να αυξήσουμε την απορροφησή του;

Οι σημαντικότερες πηγές σιδήρου στη διατροφή είναι το κόκκινο κρέας και το συκώτι και κάποια όσπρια όπως οι φακές και τα ρεβίθια. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σίδηρος από ζωικά προϊόντα έχει πολύ καλύτερη απορρόφηση σε σχέση με τον σίδηρο από φυτικές πηγές. Παρ’όλα αυτά υπάρχουν οι παρακάτω τεχνικές που ενισχύουν την απορρόφηση σιδήρου ακόμα και από φυτικές πηγές.
Αυτές είναι:

  • Κατανάλωση κάποιας πηγής βιταμίνης C σε κάθε γεύμα, όπως: εσπεριδοειδή, πιπεριές, τομάτες, κουνουπίδι, μπρόκολο, λάχανο, ακτινίδιο, φράουλες.
  • Προσθήκη λεμονιού λεμόνι σε φυτικές πηγές σιδήρου σιδήρου (π.χ. στο σπανάκι, στη φακή, στα φασόλια).
  • Κατανάλωση κρέατος, πουλερικών ή ψαριου σε κάθε σχεδόν γεύμα.
  • Αποφυγή κατανάλωσης καφέ, τσαγιού και γαλακτομικών προϊόντων με τα γεύματα (1 ώρα).

Επομένως, υπάρχουν τρόποι για να ενισχυθεί η απορρόφηση σιδήρου και να προληφθεί η σιδηροπενική αναιμία, με μικρές αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες.
Φαινόμενο γιο-γιο
Παιδικό Πρωινό
Αυτοπαρακολυθηση
Διατήρηση της απώλειας βάρους : Πως θα τα καταφέρετε!
Τι να καταναλώσω για βραδινό ;
Μπύρα - Σταρένια απόλαυση!
Είστε έτοιμοι για δίαιτα;
Η δίαιτα του φθινοπώρου!
Ιδανικά σνακ για την παραλία
Ιώσεις και Αντιοξειδωτικά
Κοιμήσου και ……….Αδυνάτισε!
Λιπομέτρηση: γιατί είναι σημαντικότερη από την ένδειξη των κιλών της ζυγαριάς!
Νηστεύω, τι να προτιμήσω;
Ο 10λογος της Σωστής Απώλειας Βάρους!
Οι Θερμίδες της Νηστείας
Ξεκίνα τη μέρα με ένα θρεπτικό πρωινό!
Σωστή και Μεσογειακή Διατροφή!
Δίαιτα για δύο!
 
Επικοινωνία